Kiramin tuotteet Kölnin Aquanalessa

26.10.2015, 10:28

Kiramin tuotteet Kölnin Aquanalessa – luonnollisuus ja yhdessäolo kylpytrendinä myös Keski-Euroopassa

Kirami Oy vie messuille Keski-Euroopan markkinoiden suosituimmat kylpyaltaat ja paljut sekä keväällä pihasisustukseen lanseeratun Outstanding by Kirami -tuoteperheen. Kuunvaihteessa 27.–30.10. järjestettävä Aquanale on yksi Euroopan suurimmista spa- ja wellness-alan ammattilaisille suunnatuista messuista.

“On havaittavissa, että kylpytynnyrien kanssa kilpailevien tuotteiden kuten porealtaiden suosio on laantumassa. Pihoihin ja puutarhoihin panostetaan hyvin vahvasti edelleen, mutta vapaa-ajalla luonnollisuus, ympäristön huomioiminen ja yhdessä tekeminen korostuvat. Paljuttelussa yhteinen kokemus alkaa puiden kantamisesta. Veden lämmetessä pelaillaan pihapelejä”, kertoo markkinointivastaava Taina Hujo-Oittinen Kirami Oy:stä.

Suomessa Kiramilla on kattava jälleenmyyjäverkosto. Kiramilla on myös useita kymmeniä jälleenmyyjiä ympäri Eurooppaa muiden muassa Ruotsissa, Hollannissa, Itävallassa, Ranskassa ja Sveitsissä. Kiramin tavoitteena on löytää Aquanalesta uusia jälleenmyyjiä erityisesti Saksasta.

”Kylpykulttuurissa ei Pohjois-Euroopan ja Keski-Euroopan välillä juuri ole eroja. Itävaltalaiset ja saksalaiset ovat luonnosta nauttivaa retkeilykansaa. Belgiassa ja Hollannissa vapaa-aikana hakeudutaan meren äärelle. Ranskassakin on alueita, joissa voi olla lunta ja pakkasta kuten Suomessa. Tähtitaivaan, kylmän ulkoilman ja lämpimän kylpyveden luomista vastakohdista nautitaan kaikkialla”, Hujo-Oittinen kiteyttää.

Juuri päättyneellä tilikaudella Kiramin viennin osuus on kasvanut selvästi aiemmasta vuodesta huolimatta Suomessa ja Euroopassa vallitsevista taloudellisista haasteista. Vientimaista Ruotsi ja Hollanti ovat pitäneet pintansa. Venäjän vienti notkahti, mutta kauppaa kuitenkin tehdään edelleen.

”Esilläolo kansainvälisillä messuilla ja vahva, kansainvälinen jälleenmyyntiverkosto tuovat vakautta. Olimme keväällä myös Ranskassa Foire De Paris -messuilla, missä kävijöitä oli huikeat 600 000. Kölnin Aquanale järjestetään ensi vuoden myynnin kannalta juuri sopivaan aikaan. Kylpytynnyreiden sesonki alkaa maaliskuussa, ja tällä välin meillä on hyvin aikaa toimittaa uusille jälleenmyyjille mallikappaleet myymälöiden esillepanoa varten”, Kiramin toimitusjohtaja Mika Rantanen kertoo.

Kiramin tuotteet ovat Aquanalessa esillä hallissa 6.1., osastolla: D074. Kylpytynnyreistä esillä ovat muiden muassa:

Original Woody L Cube TW

Premium Ultima M TUBE PL NightSkyBlack, White

Comfort Cozy M MACU RedCedar, Beige

Original Easy M Cult-si ST Coalblack, Gray

Lisätietoa:

Toimitusjohtaja Mika Rantanen, mika.rantanen@kirami.fi, 045 676 9954.

Markkinointivastaava Taina Hujo-Oittinen, taina.hujo-oittinen@kirami.fi, 045 122 5783.

Kirami Oy -comfort-cozy-m-macu-redcedar-beige
Kirami Oy -comfort-cozy-m-