Valoa hohtava allas luo tunnelmaa pimeyteen

Uutuus talven paljuhetkiin: valoa hohtava allas luo tunnelmaa pimeyteen

Valaistu palju luo erityistä tunnelmaa kylpyhetkiin ja ohjaa pimeässä luokseen. Turvallinen, värikäs valaistus saadaan aikaan LED-valoilla, jotka kuultavat kylpytynnyrin sisäaltaan läpi.

Kirami on ainoana valmistajana tuonut markkinoille sisältäpäin valaistut kylpytynnyrit. Lisävarusteena saatava LED-valaistusjärjestelmä valaisee paljun allasosan, jonka läpikuultavan materiaalin läpi valo hohtaa.

– Tällaista lisäominaisuutta on toivottu, sillä Suomen talvi on pimeä. Muualta Euroopastakin on esitetty toiveita tunnelmallisen valaistuksen saamiseksi paljuihin. Valot lisäävät myös turvallisuutta esimerkiksi lasten kanssa kylpemiseen. Tällä hetkellä valaistuksen saa uusiin Cozy M -sarjan paljuihimme ja sen hinta kuluttajalle on alle 200 euroa, kertoo Kirami Oy:n kehitysjohtaja Tommi Suoniemi.

kirami Oy - Uutuus talven paljuhetkiin: valoa hohtava allas luo tunnelmaa pimeyteen

Turvallinen, näyttävä valaistus

LED-valoin toteutettu ratkaisu on tehty mittatilaustyönä Kiramin kylpytynnyreihin. Ratkaisu on turvallinen, sillä valot on sijoitettu paljun eristeen ja sisäkuoren väliin eikä mikään komponentti pääse kosketuksiin veden kanssa. Altaan materiaalin ansiosta valo kuultaa sen läpi ilman, että sisäkuoreen tarvitsee tehdä reikiä.

LED-valoja voi käyttää ympäri vuoden eikä niistä synny lämpöä. Valaistusta varten tarvitaan 12 W sähkövirtaa, joka johdetaan pitkän, ulkokäyttöön sopivan johdon kautta. Tulossa on myös aurinkokennoilla toimiva vaihtoehto.

– Valaistuksen väri riippuu altaan muovin väristä. Valot toimivat parhaiten vaaleiden materiaalien kanssa, Suoniemi sanoo.

Kotimaista laatua alusta loppuun

Valaistusjärjestelmä on toteutettu kotimaisen Finlight Groupin kanssa. Tuote kootaan Suomessa.

– Valaistusratkaisu on todella laadukas ja täyttää korkeat turvallisuusvaatimuksemme. Olemme lopputulokseen erittäin tyytyväisiä ja saaneet kuluttajilta jo positiivista palautetta, Suoniemi kertoo.

kehitysjohtaja Tommi Suoniemi, Kirami Oy, p. 040 5024 034, tommi.suoniemi@kirami.fi

Kuvia

Kirami Oy on vuonna 2001 perustettu perheyritys, joka tunnetaan korkealaatuisista kylpyaltaista ja kylpytynnyreistä. Kirami toimittaa vuosittain noin 5 000 tynnyriä, minkä ansiosta yritys on Euroopan suurin paljujen valmistaja. Outstanding by Kirami -tuoteperhe laajentaa tuotevalikoimaa pihasisustukseen, grilleihin ja ulkotuliin. Yrityksen palveluksessa on 19 henkilöä ja liikevaihto on 8 miljoonaa euroa. www.kirami.fiwww.outstanding360.fi

Kirami Oy - Uutuus talven paljuhetkiin: valoa hohtava allas luo tunnelmaa pimeyteen